Mobiilisovellus helpottaa ja nopeuttaa Syklolla asiointia
Syklo Community -mobiilisovellus on suunniteltu auttamaan erityisesti jätteidenkuljetuspalvelujen kuljettajien työtä. Sovellus nopeuttaa huomattavasti lajittelulaitoksella asiointia, kiittelee Kempeleen Siirtokuljetuksen kuljettaja Kati Terho. Syklo Communityn avulla moni työvaihe helpottuu, ja mobiilisovellus onkin Terhon työssä jokapäiväisessä käytössä. Siitä on hyötyä myös huolitsijoille.
Syklo Community mahdollistaa muun muassa tulevien kuormien ilmoittamisen ennakkoon, kuorman punnituksen kirjaamisen sekä kaikkien kirjausvaiheiden rekisteröinnin. Kati Terho kertoo käyttävänsä sovellusta ensisijaisesti kuormien punnituksen helpottamiseen.
”Kun tiedot saa kirjattua jo valmiiksi ylös ennen kuin menee puntarille, on puntarilla paljon vähemmän tehtävää ja siitä pääsee nopeammin pois. Se nopeuttaa vaa’alla asiointia ja kippaamista.”
Mitä tekemisen helppouteen tulee, on ero aiempaan Terhon mielestä huomattava. Syklon sovellus on tehnyt asioinnin lajittelulaitoksella kokonaisuudessaan nopeammaksi. Esimerkiksi huonon kelin sattuessa on mukavampaa, että auton ikkunaa ei tarvitsee pitää pitkään auki.
Selkeä ja yksinkertainen käyttää
Nopeampaan ja helpompaan asiointiin lajittelulaitoksella vaikuttaa se, että Syklo Community -sovelluksen käyttö itsessään on hyvin sujuvaa, Terho miettii.
”Minusta se on älyttömän hyvä käyttää. Tosi nopea, hyvin yksinkertainen ja selkeä. Joitakin muitakin vastaavanlaisia vaakasovelluksia on meillä käytössä, mutta tämä on niistä hyvällä tavalla yksinkertaisin.”
Myös Syklo Comunityn käyttöönotto itsessään oli sujuva prosessi. Kempeleen Siirtokuljetuksen kuljettavat testasivat sovellusta ja antoivat Syklolle palautetta siitä, miten siitä saisi käyttäjilleen vielä toimivamman. Kun huomioitavaa oli, sovellukseen tehtiin muutoksia ketterästi, Terho sanoo.
”Kehitysehdotuksiin suhtauduttiin erittäin hyvin ja niihin reagoitiin nopeasti. Muutokset saatiin yleensä aina ripeästi käytäntöön ja kaikki kehitysideamme on otettu hyvin vastaan.”
Tulevaisuudessa Terho odottaa Syklo Community -sovellukselta sitä, ettei vaa’alla ollessa tarvitsisi muuta kuin kirjata itsensä puhelimella sisään ja ulos. Myös kuormiin voisi olla hyvä tehdä muutoksia suoraan puhelimen kautta.
Jokapäiväisessä käytössä
Kati Terho käyttää Syklo Communitya työssään nykyisin useita kertoja päivässä.
”Sovellus nopeuttaa työtä niin paljon, että voin ehdottomasti suositella sitä”, hän sanoo.
Sovelluksesta on hyötyä myös huolitsijoille. Hyödyt on huomannut Kempeleen Siirtokuljetuksen yhteyspäällikkö Tommi Bergman, joka vastaa yrityksen jätteidenkuljetuksen jokapäiväisestä logistiikasta. Syklo Communityn avulla hän seuraa, mitä kuormia Syklolle viedään ja vastaako kuormien laatu ilmoitettua.